czwartek, 21 stycznia 2016

Trendy 2016 cz. 2

Dziś chciałam kontynuować obserwacje dotyczące trendów w modzie, designie, stukach wizualnych
 
1. Powrót do przeszłości
Od kilku lat można obserwować silne nawiązania do lat 60-tych, 70-tych, 80-tych.
Bardzo dużo pojawia się geometrii. Żadnych motywów kwiatowych! W najbliższym sezonie wraca krata.
"Choć kojarzy się z kuchnią, znajdzie swoje zastosowaie na wszystkich pomieszczeniach i na tkaninach - od pościeli, przez tapety, pokrycia mebli, tkaniny kuchenne, a nawet kafle. Można łączyć ją z innymi motywami, ale należy zachować ostrożność, żeby mnogość wzorów i kolorów nie wprowadziła zbyt wielkiego chaosu w domu." (cytat net.)



źródło. net

Forma - prostota, aerodynamika, zaoblone krawędzie, ażurowe konstrukcje, co widać również na powyższych zdjęciach.

Zastosowanie trendów z przeszłości możecie obejrzeć TU

2. Kolorystyka
Tu można się pokusić o III trendy:
a) szarości - stalowy, popielaty, grafitowy, antracytowy
Ten kolor stanowi uniwersalną i elegancką bazę do zmian naszych wnętrzach stając się tłem dla wielu kolorów, materiałów i faktur. Szarości dobrze komponują się z pastelami, które też nas zauroczyły od kilku lat. Doskonale też pasują do takich barw jak żółty, pomarańczowy, czerwony. Kolor ten nadaje wnętrzu spokój i harmonię.

źródło. net

b) biały i czarny - to propozycja bardzo klasyczna.
Taka kolorystyka daje duże możliwości designerskie. Według niektórych doniesień designerskich biel jest kolorem roku 2016. Szczególnie dużo bieli w pomieszczeniach w stylistyce skandynawskiej.

źródło. net
 
c) pastele - w tym ogłoszone przez firmę PANTONE jako kolory 2016 - pastelowy błękit i róż. Nieoficjalnie mówi się, że „niebieski jest nowym czarnym”.
Zarówno pastelowy błękit jak i pastelowy róż są we wnętrzach od jakiś 5 lat, dlatego troszkę zdziwił mnie ten "powrót do przeszłości". Można jedynie się cieszyć, że spowoduje to przechylenie się szali tych kolorów zamiast już obytej mięty. Wydaje mi się również, że firma poszła po rozum do głowy po całkowitym niewypale jakim był kolor MARSALA z 2015. Wszyscy o nim pisali i mówili, ale mało gdzie się przebił, a pastele panują jak zauważyłam od kilku lat. Jednak wydaje mi się to pójściem na łatwiznę. Ja jestem za wyborami które się przebijają we wnętrzach, a o których napisze poniżej.
Teraz czas na inspirujące wnętrza:

 


Teraz kilka przedmiotów z naszych sklepów (liczę, że w tym roku będzie jeszcze więcej błękitu zamiast mięty, która mi osobiście się już przejadła):
Nie jest to reklama żadnych firm, ani jakiś placemen. Przejrzałam po prostu net i na takie przykłady trafiam:
1 pufa/worek - Dekoria.pl; 2 sofa - Ikea; 3 lampka biurkowa - Westing; 4 zegar w kształcie wagi - lawendowykredens.pl; 5 stolik kawowy - umeblujmieszkanie.pl; 6 fotel Sandra Wilson - Amazon;
7 dywan Maria - Westing; 8 szafka bieliźniana - domkow4.pl; 9 kapa - Zalando; 10 pufa - 9design.

Jak pisałam pojawiają się coraz odważniej też dwa inne kolory i bym jeszcze dodała to tej gamy :

d) różne odcienie żółci - często w stonowanych i metalicznych odcieniach. Najczęściej jest on używany jako taki kontrapunkt. Genialnie ożywia białe i szare mieszkania, nadaje im charakteru.
 


e) odcienie zieleni od przygaszonych do bardzo intensywnych butelkowych. Poza kolorami ścian, pojawiają się na tkaninach, dekoracyjnych poduszkach i dodatkach. Dużą popularnością cieszą się szklane naczynia, wazony, zastawy stołowe wykonane z kolorowego, grubego szkła. Przykładowo w kolekcjach Zara Home już kolejny raz pojawia się soczysta zieleń wpadająca w oliwkę:




Ja osobiście się zakochałam w tym odcieniu zieleni i w takiej tonacji już planuję Wielkanoc, czemu sprzyja wyprzedaż :-).

Co wy na to? Jak oceniacie nadchodzące trendy? Macie własne przemyślenia w tej kwestii?

4 komentarze:

  1. Jestem za za pastelami i szarosciami. Uwielbiam takie kolory. Inspiracje bardzo mi się podobają. Pozdrawiam kochana cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana na Ciebie zawsze można liczyć :-)

      Usuń
  2. Niektóre z tych trendów bardzo mi pasują szczególnie te kolorystyczne. Pastele są ok a zieleń zawsze u mnie gościł. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń