czwartek, 19 listopada 2015

Ptasie pióro

 
źródło net

Pisałam o mojej poduszce w pióra, którą zamówiłam z fascynacji tematem PTASIEGO PIÓRA.



Przewija się on na blogach już chyba od roku, ale mi się ciągle nie nudzi. Motyw ten świetnie wpisuje się w kolorystykę scandi i trend naturalnych ozdób, bliskich przyrodzie.


Pióra kojarzą mi się w dwojaki sposób:
  • z kruchością, delikatnością, która zarazem jest wystarczająco mocna, aby spełniać przypisaną im przez naturę funkcję ochronną. Pióra wyzwalają poczucie lekkości.
  • z wolnością - ptaki wydają się być stworzeniami bez ograniczeń, wyglądaj tak nieosiągalnie krążąc po niebie. Jedynym namacalnym dowodem ich istnienia są opadające pióra. Pióra odrywają swoją niezwykła ulotnością od przytłaczającej codzienności.
W designie wnętrzarskim coraz silniej wykorzystywane są jak materiał do obróbki. Stanowią źródło inspiracji, bowiem różnorodność tekstury i barw piór jest dla projektantów idealnym materiałem twórczym. W jednym z artykułów napisano: "Faktura, kształt i kolor piór przywodzą nam na myśl określenia typu „ ciepły, delikatny, eteryczny, zwiewny, kruchy, otulający” …, i pamiętajmy, że każde pióro jest niepowtarzalne!"

Popularne jest wykorzystanie tego motywu na poduszkach:



powstały ozdoby ceramiczne:
 
 
w zeszłym roku widziałam ceramiczne zawieszki na choinkę, w tym jest taka w H&M:

 
do nabycia Tu i TU



Piórka pojawiają się na świecznikach  




abażury z piór


Conchity znalazłam zdjęcie zakładki piórkowej.



Modne są dekoracje z detalem prawdziwych piórek:





 


I na koniec kilka pomysłów na DIY ala pióra:


 

 


 
***


Życzę miłego wieczora wszystkim czytelnikom :-)


 

8 komentarzy:

  1. Plumas !! Que lindo post con ellas ,, como me gustaría hacerme un cojín con ellas impresas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że Ciebie zaraziłam :-)

      Usuń
  2. Bardzo Mi się podoba taki motyw:) Piórka są takie lekkie i pięknie się prezentują.
    Ściskam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja jeszcze dodam do tego ptasiego rankingu, piórkowe podkładki pod talerze dostępne w ZARA home ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam piękne, tylko mało praktyczne do jedzenia :-))

      Usuń