piątek, 23 stycznia 2015

Zielony i niebieski... niebieski i zielony



 Przypominam o trwającym u mnie CANDY


 A dziś chciałam napisać coś o trendach, modzie itp....
Wiele blogów rozpisuje się na temat koloru roku i stawiają na "Marsalę".


Dla mnie to kolor stanowczo zbyt intensywny. Nie pasuje zupełnie do pastelowych, czy białych wnętrz. W moim odczuciu zbyt mocno też kontrastuje z szarym. To główne powody dla których nie pasuje mi ten kolor zupełnie do moich wnętrz.

 

 Za to bardzo podoba mi się jako dodatek w modzie - akcesoria prezentują się elegancko i bogato. Piękne są też suknie wieczorowe w takim wydaniu.
 

 Wracając do wnętrz. Przeglądając zagraniczne pisma wnętrzarskie, strony internetowe wnętrzarskie, czy prasowe zauważa, że pastele odeszły w kont. Jeszcze gdzie nie-gdzie są jakieś migawki, ale łączące je z mocniejszymi akcentami lub z szarością. Zaczynają wchodzić mocne odcienie, ale takie szlachetne, nie krzykliwe. Ja obserwuję wślizgiwanie się zgaszonej-zgniławej zieleni lub mocnej szlachetnej zieleni przyciemnionego szmaragdu. 
Podsumowując dla mnie ten rok będzie stał pod znakiem 2 kolorów: niebieskiego w odcieniach od błękitu do granatu i w powyżej wskazanych zieleniach.  Na poparcie kilka innych typów kolorystycznych na ten rok:
1. trendy wyznaczone przez - Benjamin Moore;

2. trendy od 11 designerów dla - House Beautiful

 

3. Oraz na jednej ze stron kolorem tygodnia jest teraz baaaardzo rozbielony błękit (taki zimowy błękit)

 
 
 

Na Westingu pojawiła się taka jaśniutka pościel z szarymi elementami.



 3. w nowej kolekcji ZARA HOME jest piękna kolekcja greckiego granatu - KATALOG

 
4. W H&M we wchodzącej kolekcji też pełno elementów mocnego niebieskiego, granatu i zieleni.




Ten ciemny niebieski wchodzi coraz mocniej od kilku lat. Szmaragdowy był według niektórych kolorem 2013 r., ale do Polski nie dotarł nawet w ubiorze. Może tak jak to zazwyczaj bywa nawiedzi nas z opóźnieniem? Ja myślę, że są to wspaniałe kolory pasujące do szarości, bieli i pasteli, jako małe akcenty. Czas pokarze co przyjmiemy za swoje, a co odrzucimy. Jakie są wasze opinie??? Piszcie jeśli macie ochotę. Ja z miłą chęcią się ustosunkuję i poczytam :-).


A poniżej zdjęcia z netu i prasy:

 


również na Westingu w kolekcjach pościelowych i poduszkowych pojawia się granat.



 

 

 

 
 
 
 
  
 

 

 
  

 
 

Na koniec na świeżo chcę was zaprosić do ostatnich postów na różnych blogach, które potwierdzają troszeczkę nasze zainteresowanie niebieskim i zielonym:

1. Dzięki Kalince poznałam nową kolekcję Ib LAURSEN. W niej zaprezentowano naczynia na lato w kolorze cornflour - czyż nie pasuje do pościeli od Zary i paru innych przykładów? Ja się zakochałam w naczyniach tej barwy.



2. Natomiast "krople zieleni" w salonie można obejrzeć na blogu Le petit Bosher - polecam. Przepięknie wygląda w biało-szarym salonie.

3. Na blogu ConhitaHome zaczął się właśnie granatowy tydzień: cykl z wieloma poradami jak użyć tego koloru, jakie produkty sa dostępne w naszych sklepach, co pasuje do granatu itp...

Miłego weekendu

14 komentarzy:

  1. Dobrze, że nie gonię za wnętrzarskimi trendami. Chyba nigdy bym nie nadążyła za nimi.
    Od zawsze lubiłam klasykę; zieleń i odcienie błękitu.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kochab błekit od niedawna, bo intensywny niebieski od zawsze)

      Usuń
  2. Odcienie niebieskiego cudowne, sypialnia urządzona w tym kolorze piękna i jak najbardziej w moim guście :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi najbardziej podoba sie ta sypialnia z rozbielonym błękitem

      Usuń
  3. Niebieski odcień jest piękny☺☺☺
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Niebieski odcień jest piękny☺☺☺
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Tez właśnie ostatnio wiele czytam o tym kolorze:)
    A twoje inspiracje kochana-cudowne!!!
    moc uścisków, milutkiego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że podoba się, tylko nie załapałam o ktorym kolorze napisałaś:)

      Usuń
  6. Hola Gabi !!! Espero que tengas un bendecido domingo
    Cariños

    OdpowiedzUsuń
  7. Za zielonym nie przepadam, ale w połączeniu z niebieskim robi się z niego szmaragdowy, i to już jest piękne! Świetne inspiracje wyszukałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję. Szmaragdowy z niebieskim jest piękny:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bym chyba pozostała przy błękitach:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń