piątek, 12 grudnia 2014

Pierniki


Od kilku już lat razem z koleżankami umawiamy się na wspólne piernikowanie. Z uwagi na ograniczoność miejsca blokowych kuchni. Zawsze zabiera nam to cały dzień: pełen dowcipów, "męki" wałkowania, brudzenia się lukrem, i końcowych ochów i achów nad piernikami. Od lat stosujemy ten sam dość pracochłonny przepis ale pierniki wychodzą przepyszne. Miękną z upływem czasu ale mają cudowny aromat przypraw korzennych. 

W zeszły weekend właśnie wypadł ten kultywowany moment i dziś chciałam wam pokazać małe efekty.


W tym roku chciałam zrobić osobno pierniki choinkowe, czyli twardsze i pozwalające na wyrabianie mniej ciasta, ale jak na razie nie udało mi się. Z tego co czytałam w sieci trzeba zamienić masło na margarynę (bo masło powoduje że ciasto jest bardzo elastyczne) oraz miód który własnie powoduje że pierniki są świeże bardzo długo i miękną pod wpływem czasu na sztuczny miód czyli aromatyzowany cukier.




Najtrudniej było zawsze z lukrem i w tym roku się udało bo znalazłyśmy przepis na lukier królewskie:
1,5 szklanki cukru pudru, 
kilka kropel soku z cytryny, 
1 białko jajka (100 ml)








Jak widać moja ręka jeszcze nie opanowała szprycy do lukru, ale z roku na rok widzę poprawę, więc może dojdę do ideału widocznego na niektórych blogach :-).


Przyprawy piernikowe

Znalazłam w jednej z zachodnich gazet fajną kompozycję świątecznych przypraw.





i na koniec pozostaje pakować te cudowności 
tak jak na zdjęciu designbywoman


Miłych wypieków!!!

10 komentarzy:

  1. smacznie:))uwielbiam pierniki - robić i jesc:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam i podjadam ile się da - hihihihi

      Usuń
  2. Kochana, jakie śliczne te twoje pierniczki:) i NA PEWNO bardzo pyszne!
    Ślicznie je ozdobiłaś:) Ja w ten weekend, planuję tez upiec, bo moich co chwila jest coraz mniej:)
    cudownego, magicznego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie cały czas myślę czy to nie za mało :-). Jak starczy mi sił też będę dorabiać bo znikają jakoś :-)

      Usuń
  3. Pierniczki wyglądają niezwykle smakowicie!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Hola amiga querida ! Que ricas galletas y como me gustan con esas imágenes navideñas a,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks very much you reed my blog!

      Usuń