wtorek, 7 stycznia 2014

Mam wielką prośbę o pomoc!

Mam wreszcie możliwość kupić sofę dla gości do "salonu" i okazało się że ta moja wymarzona, wyliczona, itd. w realu jest brzydka, nie ma schowka na pościel i kiepsko się rozkłada ;-(

I muszę zacząć poszukiwania od początku. Nie wiem czy wam się też tak zdarzyło, że oglądane w realu w IKEA rzeczy nie istnieją na stronie internetowej? ale mi się to przytrafiło z 2 sofami które oglądałam w sklepie, a chciałam doczytać o nich w necie. Niestety na stronie IKEA takie meble w ogóle nie istnieją.
Nie wiem co robić. Niestety nie mam pod nosem sklepu i jest to dla mnie wyprawa. Obawiam się, że na jednej wizycie pewnie by się nie skończyło.
Zabrałam się za szukanie alternatyw.

Sofa ma stanąć na tym oknie i od ściany do drzwi jest niecałe 250 cm, dlatego w najgorszym razie może tam chyba stanąć 230 cm sofa. Musi:
- być rozkładana, żeby goście mieli gdzie się przespać,
- mieć pojemnik na pościel,
- mieć szerokość co najmniej 190 cm, żeby móc się wyciągnąć przed TV,
- być szara
- marzę o leżance lub pufie,


  • w IKEA wynalazłam jedynie taką opcję: FRIHTEN 230 cm szerokości


  • na TABLICY znalazłam ELEGANT w bardzo korzystnej cenie (ok. 700-800 zł), ma szerokość 220 cm, ale wszystko zamawia się przez net:

  • na ALLEGRO znalazłam GONZO o szerokości 225 cm - też bez możliwości obejrzenia wcześniej:

Może macie jakieś doświadczenia w kupowaniu takiego mebla? Może mogłybyście coś doradzić? Którą wybrać? O co się dopytywać? Jak załatwić, żeby nie wykiwali?
Proszę o pomoc bo nie mam za bardzo kogo się poradzić.
Z góry dziękuję.


P.S. powolutku znikają ozdoby jawnie świąteczne

zimowy świecznik po królewski z perełkami :-)

10 komentarzy:

  1. Polecam Ci, żebyś wybrała się do Abry, my właśnie tak kupiliśmy fajną rogówkę Larson (szaro czarna)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo zajrzałam na Abry. Niestety tam rógówki są od 250 cm i dalej nie wiem co począć

      Usuń
  2. Hm,raczej nie pomogę ;[ My kupiliśmy 2 lata temu narożnik ciemny grafit w Hebanie,jest wygodny,ma duży schowek na pościel ale nie pamiętam jaką ma nazwę ;[

    OdpowiedzUsuń
  3. Trudno coś doradzić. Nigdy nie kupowałam sofy rozkładanej. Może masz BRW gdzieś blisko, tam kiedyś widziałam sofy szare ale szczegółów nie znam.
    Jeśli chodzi o Ikeę , to miałam tak z szafą, którą widziałam na ekspozycji a w internecie nie było. Potem okazało się, że to była nowość, w nowym katalogu się pojawiła po jakimś czasie i jest teraz w internecie. Popatrz na blogach i zapytaj. Pod szczęśliwą 13, jak nie masz tego bloga to jest u mnie , u niej widziałam szarą kanapę ale nie wiem czy rozkładana. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. Będę pytać dalej. Jeśli chodzi o BRW to znajomi kupujący komody i szfy narzekają, że szybko się rozpadają, ale z rzeczami z IKEI czasem też tak bywa. Może to wina niskich cen. Ja jeszcze wczoraj patrzyłam na Agata Mebla - mają tam teraz promocje może tam podjadę. Każda wskazówka cenna jest więc stokrotnie Ci dziękuję. Już zaglądam Pod szczęśliwą 13 :-)

      Usuń
    2. Z meblami , jak i z wszystkimi rzeczami , które kupujemy, czasami służą długie lata, czasami nie i często nie ma znaczenia z jakiej są firmy. Mam komodę z BRW na której jest usytułowany przewijak, więc dzień w dzień jest obciążana wielokrotnie i drugie dziecko jej używa, nic się z nią nie dzieje. Mam z tej samej serii skrzynię z zabawkami. Mam komody w salonie , te jednak są z drewna. W pokoju córki, jedynie był problem z zawiasami ale dziecko ciągle na nich wisiało, więc uważam , że miały prawo. Przyjechali, wymienili i ok. Chyba będę kupowała za jakiś czas kanapę szarą i właśnie oglądałam w wczoraj na stronie BRW, jest kilka fajnych. pozdrawiam

      Usuń
    3. Ali jesteś kochana. Miło usłyszeć dobrą opinie, bo to ustawia od razu na rozsądne myślenie. Ja zwątpiłam po narzekaniach tej mojej koleżanki. Zacznę szukać w tym BRW - akurat mają program ratowy :-).

      Usuń
  4. A nie masz gdzieś pod stolarza który robi kanapy. mój tata zamawiał i wcale nie wyszło drożej. Może nie wyjdzie wiele drożej. :D ja kupowałam szafę i łóżko przez internet. jedno z allegro drugie ze strony producenta. Masz 10 dni na zwrot jak ci się nie podoba. Dowiedź się jak wygląda zwrot.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł rzeczywiście. Wymagałoby to trochę czasu żeby znaleźć tego stolarza. Mam takiego od szaf, specjalizującego się tylko w prawdziwym drewnie. Niestety nie znam takiego co tapiceruje i robi z płyt mdf. Dzięki za dodanie odwagi do kupienia w necie. Nie wiedziałam o tych 10 dniach. Bardzo, bardzo dziękuję za poradę :-)

      Usuń
  5. Ja postawiłam na narożnik dakota, jestem mega zadowolona.Użytkuję już 3 lata. Jeśli miałabym znów wybierać kupiłabym ten sam:)

    OdpowiedzUsuń