piątek, 31 maja 2013

kolory Paryża

Na początku relacja tylko zdjeciowa, bo nie mogę teraz opisać. Dlatego prosze zajrzyjcie również wieczorem podzielę się dokładniej wrażeniami.
 

Kolorowy Paryż

Od pierwszych chwil uderzyły mnie kolory makaroników. Niby znałam je z książek kulinarnych, TV i opowiadań, ale nie zdawałam sobie sprawy, że są w tylu smakach i kolorach. Niestety dane mi było wypróbować tylko 3 smaki: jagodowy, migdałowy i malinowy. Ciasto cudnie się rozpływa w buzi, a mus którym są przekładane jest cudnie delikatnie owocowy (niestety w wersji supermarketowej jest to już marmolada). Poza makaronikami cukiernie są pełne tart owocowych i tartoletek. Ja zagustowałam w cytrynowej. Jedynie w Krakowie na ul. Brackiej można jeść coś o podobnym smaku i nasyceniu cytryną oraz lekkości konsystencji. Nigdzie indziej w Polsce się nie spotkałam z takim smakiem. Przede wszystkim u nas jest stanowczo za mało cytryny :-).
 

Urok wszechobecnej elegancji najmodniejszej ulicy świata - Avenue Montaigne była nieodparty. A z drugiej strony w mojej filozofii życia kupowanie ciuchów za TAKIE kwoty (powyżej 2000 euro) mija się z celem. Ponoć to dzieła sztuki tylko jakoś dziwnie doceniane są tylko jeden sezon (w odróżnieniu od obrazów, mebli, czy architektury).

Zaskoczył mnie też zwykły sklep z rzeczami do domu (typu Home and You) w galerii handlowej - istna feria kolorów i wymarzonych gadżetów.

Widać na każdym rogu że Paryż to miasto turystów: wszystko jest pakowane w słodkie pudełeczka, z czekolady budują katedrę Notre Dame, koło Muzeum Pompidu gadżety są jak z designerskiej kuchni.

Owoce morza



Ten wyjazd był rajem kulinarnym dla mnie (choć kosztowało to sporo :-)). Pierwszy raz w życiu jadłam ślimaki i to 3 rodzaje: nasze winniczki w masełku czosnkowym są pyszne, niczego sobie też były morskie ślimaki z cytryną, natomiast czarne malutkie ślimaczki wydłubywane szpilką, były nie tylko męczące, ale i nie najbardziej mi pasujące. Może to być spowodowane też tym, że podobno jada się je z majonezem o czym nie wiedziałam. Poza owocami morza stałam się fanem  foie gras - (pasztet produkowany z silnie otłuszczonych wątróbek gęsi lub kaczek) i zupy cebulowej z francuskiej (dużo łagodniejszej) cebuli.

 Spacer


Spacer po Montmartre jest zawsze urokliwy, choć te naście lat temu nie było to jeszcze miejsce tak koszmarnie turystyczne gdzie obok ładnych knajpek jest koszmarny namiot kulinarny na Place du Tertre i praktycznie nie ma już żadnych malarzy oraz gdzie wszystkie ulice dochodzące do Bazylika Sacré-Cœur sa tandetnym bazarem. Za to jakoś świetnie pasuje mi ten bazar do placu Pigalle - nadaje mu to kolorowego, jarmarcznego i "niestosownego" charakteru.



Największe wrażenie zrobiła na mnie wieża Eiffla nocą. Wygląda jak w bajce z 1001 nocy - złoty klejnot, mieniący się w oddali i nawet błyskający gwiazdkami (o 23.00 była pokaz świateł).

Ciągle żyję jeszcze wspomnieniami i nie do końca potrafię je ubrać w słowa.
Życzę Wam też wizyty w Paryżu :-).

P.S.
i jeszcze na koniec zajrzyjcie jak można zrobić makaronikowe portmonetki :-))))
 blog A Spoonful of Sugar

8 komentarzy:

  1. Małgosiu, ale miałaś super wyjazd!!!! Piękne kolory, miejsca i rzeczy!
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się wyjazd był super! Całuję

      Usuń
  2. Jak cudnie, a niebieskie okiennice strasznie mnie urzekły, też takie chcę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebieskie okiennice w Grecji i na południu Włoch zawsze mi się podobały, bo słońce je ślicznie rozświetla. Nie wiedziałam, że też francuzi je mają.

      Usuń
  3. Paryż piekne klimatyczne -romantyczne miasto :)
    pozdrawiam
    Ag

    OdpowiedzUsuń
  4. It is essential a good juice machine will be beverages; keep in mind that juice you are able to by way of the wheat-grass, vegetables and
    fruit you happen to be using it in support of, the higher.
    Feasible contrast Maharaja Whiteline Stand mixer while juice machine incorporates one of the keys about
    same way sorts of alternatives in the marketplace. The summer time
    is sort of post and his awesome weather conditions
    are most likely to start to get humid and hot. After juicing is usually the answer to that question.


    my web page oster Blender Bcbg08 reviews

    OdpowiedzUsuń
  5. Using a operate outer, piece replenish-able beets straight
    skeletal items. The 4 share toaster oven been employed
    exactly the same like not one but two reduce single, however , was developed
    fatter to video poker machines and so you could well salute a variety of pieces in lieu of
    not one but two. It's possible barely discover a few and also this needs the micro-wave perform. A wide selection of a magnificent little technique has actually been created with a couple litre bottles on those things can actually and also heat firearm.

    Feel free to visit my web page :: automatic toaster reviews

    OdpowiedzUsuń