wtorek, 27 listopada 2012

mój "wieniec" adwentowy

Chciałam pochwalić się moim ala wieńcem adwentowym już gotowym na najbliższą niedzielę. Oczywiście pomysł inspirowany blogami wielu osób: świece oklejone papierem nutkowym. Papier sama wyprodukowałam w prosty i pewnie powszechnie znany sposób - wydruk nut trzeba zamoczyć w mocnym wywarze z kawy i jeszcze lekko powcierać w niektóre mijsca fusy, żeby były mocniejsze przetarcia; po wysuszeniu kartka nabiera wyglądu pożółkłego starego papieru. Cyferki w metalowych oprawkach ze szkiełkiem kupiłam jakiś czas temu na Brocante (włąśnie z myślą o tych adwentowych świecach).


Jeśli chodzi o choinkę to znalazłam taki pomysł w jakimś zagranicznym magazynie i na zagranicznym blogu.
i jeszcze takie choinki - tu

Pomysł strasznie mi się spodobał bo nie wymaga wiele nakładów. Po sprzątnięciu balkonowych kwiatkówi i porządkach w donniczkach została mi mała osłonka i patyczek który podtrzymywał moje pomidory, więc w sobotę postanowiłam zrobić pierwszą ozdobę świateczną. Ja do osłonki nasypałam ziemi bo akurat mam jej sporo po opróżnieniu donniczek balkonowych. W środek wbiłam kijek i pociuełam strony starej ksiazki na 4 różnej wielkości kwadraty i zabawiłam się jak w dawnych czasach panie kasjerki we wbijanie karteczek na szpikulec :-). Tak oto powstała ta śmieszna choineczka :-). Żeby nie było łyso to wyciełam od foremki na pierniczki 2 gwiazdki i skleiłam umieszczajać je po obu stronach czubka.

Dzięki tym wprawkom, jakoś poczułam już zapach nadchodzącego czasu...

11 komentarzy:

  1. Świetne ozdoby. Rzeczywiście zapachniało u Ciebie świętami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pochwała z Twoich ust dużo znaczy bo jesteś niedościgłym wzorem pomysłowości dla mnie :-)

      Usuń
  2. Ach te nutki ja mam oryginalnie stare nuty i są już dość mocno sfatygowane muszę w końcu coś z nimi zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super mieć oryginalne nutki. ja mam tylko ksiązki i takie biuletyny jak pisane na maszynie pożółkłe. ale też fajnie że znalezłam je.

      Usuń
    2. Mają jedną wadę są już dość stare (lub chyba racze były źle przechowywane) i papier potrafi się ukruszyć w trakcie pracy.

      Usuń
  3. Urzekające te świece ozdobione w ten sposób, ja cały czas nie mogę się zabrać za swoje:)
    pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za pozdrowienia :-). masz jeszcze troszkę czasu do niedzieli :-), może uda się zabrac za wieniec. a do świąt to wogóle dużo czasu... ;-)

      Usuń
  4. Wow, świetne te choiny:))) bardzo mi się podobają:)) od razu robi się świątecznie w domu;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięuję :-). bardzo świątecznie jest z choineczką, aż troszkę głupio ją na wierzchu trzymać :-))))

      Usuń
  5. Fajny pomysł z choineczką, mam stara gazetę do pocięcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Chyba jakas moda blogowa powstała bo jak zrobiłam to zaczęłam znajdować takie choinki na innych blogach :-) i nawet w piśmie blogowym Green Canoe jest -http://issuu.com/greencanoe/docs/style_2012-4

      Usuń